Sara Sjödin

Follow your dreams!!

joråsåatt.....

Publicerad 2012-05-31 20:06:18 i Allmänt,

Man kanske ska skriva oxå ju.. denna vecka har vart lång. Har inte alls känt mig pigg, seg och trött har de vart. Men hoppas de vänder snart. Idag åkte Hanna och Gustav till deras pappa så idag har vi bara stora Simon hemma. Simon tyckte att vi skulle äta tahimat och de kan man ju inte säga nej till precis.

I tisdags tog Per med sig Simon och Gustav på en liten fisketur. Dom kom hem med fem regnbågar. Så nu har frysen fått fisk och min mamma fick sig en fisk oxå. Ska bli himla gott med fisk sen. Vi får passa på att äta de nästa vecka när Simon inte är här, han har ju fiskallergi. Och nu är de extra jobbigt för Simon att vara ute med all pollen. Men än så länge har de inte blivit något akutenbesök och jag hoppas at det inte blir något i år. Så himla drygt att se honom dålig med all j**la pollen. Hatar pollen... Men idag har de gått bra för de har regnat hela dagen :) Simon har gått på extra simskola med skolan och de har gått framåt för honom. Han simmar på rygg för fullt nu. Så snart kan han ta flera märken :)

Sen lilla Gustav har blivit jätteduktig på att prata och han lär mig flera tecken. Så nu ha jag lärt mig olika färger med tecken. Men de tecken han använder mest är Jag älskar dig. Fast han kan säga de så använder han de. Så himla gullig. Sen har nu sovit i sin säng i tre nätter i rad. Helt sjukt duktig han har blivit, bara sådär blev de med sovandet. Jag har gått upp och lagt honom när han har vaknat men för de mesta är ju jag dödstrött när han kommer så de har blivit att han ha sovit i våran säng. Så nu har jag lovat honom om han sover i sin säng många ggr kommer han få en stor pojk säng. Just nu har han en mammutsäng. Så få se va de blir för säng och jag hoppas verkligen att han fortsätter att sova i sin säng.

Hanna och jag va och klippte oss förra veckan. Hanna fick lite kortare hår nu när de är sommar för hon blir himla svettig i nacken när håret ska vara där och när hon inte vill sätta upp håret. Sen va vi och köpte nya örhängen så hon valde ett par rosa karamellörhängen sen ett par silverdelfiner med en pärla i. För Hanna har de oxå släppt med talet. Hon har svårt med vissa bokstäver men de släpper mera och mera.

Nu ska jag mysa lite med Simon när vi är själva hemma. Per har åkt till en vän så han kommer nog inte hem förrän på ett par timmar så jag ska även passa på att sortera all vikt tvätt. Blir lite att sortera när vi är fem st här hemma, men himla mysigt är de när vi alla är hemma.

Kram Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Hej! Jag heter Sara och är 29 år och jag har tre barn -02, -06,-08. Maj 2011 träffade jag Per. Så nu har vi köpt hus som kommer renoveras, allt i sin takt. Men vi har 1000 idér om hur de ska bli. Så de blir ju skrivet mycket om barnen och huset. Kram Sara

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela